Connect with us

Fiyatları

Azerbaycan Araba Fiyatları 2024 – Azerbaycan’dan Araba Getirilir mi?

Published

on

ve 170000 manata kadar çıkmaktadır. Araçlar Avrupa standartlarına uygun olarak ithal edilir ve kullanılmış olsalar da, genellikle iyi durumdadırlar.

Azerbaycan Araba Fiyatları 2024 yazısıyla karşınızdayız. Türkiye’de arabaların fiyatları her geçen gün artış gösteriyor. Bu nedenle bazı vatandaşlar yurt dışındaki araba fiyatlarını merak etmektedir. Bu nedenle biz de araştırmalar yaparak sizler için Azerbaycan’daki araba fiyatlarını derledik. Bunun yanı sıra diğer araçların fiyatları için de bağlantılara tıklayarak diğer yazılarımıza göz atabilirsiniz.

Azerbaycan’ın araba fiyatlarına gelince, Azerbaycan’da araba almak isteyenler Bakü araba pazarındaki otomobilleri inceleyerek maceralarına başlayabilirler. Azerbaycan Cumhuriyeti, Orta Doğu’da Hazar Denizi kıyısında yer almaktadır. İran’ın güneyinde, Rusya ve Türkiye’nin kuzeyinde ve İran ve Irak’ın doğusunda komşudur. Azerbaycan ayrıca Hazar bölgesinin en büyük petrol ve gaz sahalarından birinde yer almaktadır. Hazar Denizi bölgesindeki petrol üretimi sayesinde Azerbaycan dünyanın en zengin ülkelerinden biridir. Ayrıca Azerbaycan 2. El Araba Fiyatları 2024 hakkında da sizlere bilgi vermeyi amaçladık.

Son zamanlarda Türkiye’de gerçekleşen zamlar nedeniyle araba fiyatları inanılmaz derecede arttı. Bu nedenle birçok vatandaşımız çevre ülkelerdeki araba fiyatlarını kontrol etmektedir. Bu seçenekler arasında Azerbaycan da bulunur. Azerbaycan’ın 2. el araba fiyatları ülkemize göre daha uygun olsa da enflasyon nedeniyle artış gözlemlenebilir. Ayrıca benzer bir konuda yazdığımız Azerbaycan PS5 Fiyatları yazımıza da göz atabilirsiniz.

Azerbaycan’da Araba Fiyatları 2024 yılında birçok insan işe, alışverişe ve sosyal etkinliklere arabayla gitmektedir. Ancak yüksek benzin fiyatları nedeniyle birçok vatandaş için araba sahibi olmak pahalı bir seçenektir. 2012 yılında hükümet Azerbaycan’daki yüksek araba fiyatlarını düşürmek için akaryakıt fiyatlarını düşürdü. Bu sayede ve sonrasında yapılan benzin indirimleriyle Azerbaycan’da otomobil sayısı artmıştır.

Azerbaycan’ın otomobil fiyatları Türkiye’deki kadar ucuz olmayabilir. Bunun nedeni, devletin yabancı şirketlerden araç alımını desteklemesidir. Sonuç olarak, araba fiyatları oldukça yüksek ve ithalat masraflarını düşürmek mümkün değildir. Uluslararası otomobil sıralamasında Azerbaycan’da en yaygın arabalar Ford Focus’tur.

Bir Türk vatandaşı Azerbaycan’dan araba alabilir mi? Yurt dışından ülkemize araç getirmek için herhangi bir kısıtlama yoktur. Yabancı bir ülkede yaşayan kişiler, pasaportunda belirtilmek kaydıyla Türkiye’ye istediği kadar yabancı plakalı araba getirebilirler. Her araç için ise maksimum 24 ay süre verilir.

Hangi ülkeden araba getirilebilir? Satın alınan araç, ikamet edilen ülkede kayıtlı olmalıdır. Ancak, Avrupa Birliği ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği ülkelerinde yaşayan kişiler, araçlarını Avrupa Birliği’nde ikamet ettikleri yerden başka bir yere kayıt için getirebilirler.

Ortalama olarak, arabaların fiyatları 34000 manattan başlamakta ve 170000 manata kadar çıkmaktadır. Arabalar Avrupa standartlarına uygun olarak ithal edilmekte ve kullanılmış olsalar da genellikle iyi durumdadırlar.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fiyatları

Adana’da turfanda patateste hasat mesaisi başladı

Türkiye’nin kıymetli ziraî üretim merkezlerinden Adana’da erkenci patates hasadı başladı.

Published

on

By

Adana’da turfanda patateste hasat mesaisi başladı

İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün açıklamasına nazaran, geçen yıl 78 bin dekarlık alandan 318 bin ton rekolte elde edilen Adana’daki tarlalarda hasatla toplanan patatesler, kamyonlara yüklenerek farklı kentlere gönderildi.

İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Nuri Kökçüoğlu, Yüreğir ilçesi Esenler Mahallesi’nde hasadın başladığı patates tarlasında incelemelerde bulundu, üretici ve tarım emekçileriyle sohbet etti.

Kökçüoğlu, kentte şubatta meydana gelen zirai don nedeniyle patates yetiştirilen tarlalarda hasadın yaklaşık 25 gün geciktiğini bildirdi.

Zirai don sonrası çiftçilerin gerekli bakımları yapmasının sonucunu bugün tarlalarda görmenin memnunluğunu yaşadıklarını belirten Kökçüoğlu, şöyle devam etti:

“Don afetinde patateste yüzde 20 hasar tespitimiz vardı ama bunu bugün tarlada yüzde 10-15 düzeyinde görmek bizi açıkçası keyifli etti. Vilayetimizde ziraî üretim planlaması kapsamında patates üretimi yapıyoruz. Bu yıl 70 bin dekar alanda patates üretmeyi hedeflemiştik. Yaptığımız saha çalışmasında da bu kadar bir alanda patates üretildiğini görüyoruz. Ülkemizin muhtaçlığı olan patatesi turfanda olarak Adana’dan, daha sonra da başka vilayetlerimizden yaparak meselesiz bir formda gereğince üreteceğimize inanıyorum. Çiftçilerimiz üretiyor, ülke iktisadına katkı vermeye devam ediyor.”



Kökçüoğlu, dönemin üreticiler için iyi ve bereketli olmasını temenni etti.

Üretici Muzaffer Turgut da zirai don sebebiyle hasadın gecikmesine karşın patateste randımanın güzel olduğunu kaydetti.

 

KAYNAK: AA

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

İstanbul’da 10 evden 4’ünün deprem sigortası yok

Marmara Bölgesi’nde en yüksek deprem sigortalılık oranı yüzde 83 ile Yalova’da olurken, İstanbul’un deprem sigortalılık oranının yüzde 62 ile Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu görüldü.

Published

on

By

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığından (AFAD) yapılan açıklamada, dün saat 12.49’da Marmara Denizi’nde Silivri açıklarında 6,2 büyüklüğünde meydana gelen depremin, Kuzey Anadolu Fay Zonu’nun Orta Marmara içinden geçen segmenti üzerinde gerçekleştiği belirtildi. Silivri açıklarında meydana gelen depremin ardından çok sayıda artçı sarsıntı kaydedildi.

Depremlerin ardından deprem sigortaları yeniden gündeme geldi. İki yıl önce yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası deprem sigortasına yönelik ilgi artsa da hala ciddi sayıda ev Zorunlu Deprem Sigortası’na sahip değil.

AA muhabirinin Doğal Afet Sigortaları Kurumundan (DASK) edindiği bilgilere göre, İstanbul’da zorunlu deprem sigortalılık oranı yüzde 62 ve yaşayan poliçe sayısı ise yaklaşık 2,6 milyon seviyesinde bulunuyor. Türkiye genelinde sigortalılık oranı yüzde 56 olurken, yüzde 62’lik sigortalılık oranıyla İstanbul Türkiye ortalamasının üzerinde yer alıyor.

İstanbul’daki sigortalılık oranı Türkiye ortalamasının üzerinde kalmasına rağmen hala 10 evden 4’ünün deprem sigortasına sahip olmaması dikkati çekiyor.

Bölgelere bakıldığında ise sigortalılık oranında yüzde 64 ile Marmara Bölgesi ilk sırada yer alırken, en düşük sigortalılık yüzde 45 ile Karadeniz Bölgesi’nde oldu.

DASK verilerine göre Marmara Bölgesinde en yüksek sigortalılık oranına yüzde 83 ile Yalova ulaşılırken, Yalova’yı yüzde 82’yle Sakarya, yüzde 79’la Tekirdağ izledi. En düşük oran ise yüzde 47 ile Bilecik’te kaydedildi.

SİGORTA SAHİPLERİ HASAR İHBARLARINI DASK’A İLETEBİLİR

Vatandaşlar, İstanbul’da dün gerçekleşen depremin ardından hasar gören sigortalı yapılar için DASK’ın “ALO 125” Zorunlu Deprem Sigortası Hattı’nı arayabilir, “www.dask.gov.tr” adresinden ve e-Devlet Kapısı’ndan hasar ihbarlarını kolayca gerçekleştirebilir.

Devletin güvence olarak sunduğu DASK, konutları depreme ve depremin doğrudan neden olduğu yangın, infilak, yer kayması ve tsunami gibi afetlere karşı güvence altına alıyor.

Zorunlu Deprem Sigortası uygulamasının başladığı 27 Eylül 2000’den itibaren gerek kurum gerekse sigorta şirketleri, toplumda sigorta bilincini artırmak amacıyla çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

KAYNAK: AA

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Fiyatları

Karahan: Enflasyon düşüşü sürüyor ancak riskler canlı

Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, enflasyon düşüşünün devam ettiğini ancak riskler canlı olduğunu belirterek, “Politika faizi, enflasyon görünümüne odaklanarak toplantı bazında ihtiyatlı bir şekilde ayarlanacaktır” dedi.

Published

on

By

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, ABD’de “Türkiye’de Para Politikası ve Enflasyon Görünümü” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.

Karahan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

Dolarizasyon riskleri kararlı ve sıkı bir politika duruşuyla sınırlandırılmıştır. Para politikası aktarımı son bir yılda önemli ölçüde iyileşmiştir.

Enflasyon düşüşü devam ediyor, ancak riskler canlı.

“MALİYE POLİTİKASI DEZENFLASYONA ÖNEMLİ KATKIDA BULUNACAK”

Sıkı para politikası duruşuna ilişkin kararlılık, iç talepteki ılımlılık, Türk lirasındaki reel değerlenme ve enflasyon beklentilerindeki iyileşme yoluyla dezenflasyon sürecini güçlendiriyor. Bundan sonra, maliye politikasının artan koordinasyonu da bu sürece önemli ölçüde katkıda bulunacaktır.

Sıkı para politikası duruşu, enflasyonda sürdürülebilir bir düşüş yoluyla fiyat istikrarı sağlanana kadar sürdürülecektir.

“PARA POLİTİKASI DEZENFLASYONU GEREKTİREN SIKILIĞI SAĞLAYACAK”

Politika faizi, gerçekleşen ve beklenen enflasyonu ve altta yatan eğilimi dikkate alarak öngörülen dezenflasyon yolunun gerektirdiği sıkılığı sağlayacak şekilde belirlenecektir.

Kurul, politika faizini, enflasyon görünümüne odaklanarak toplantı bazında ihtiyatlı bir şekilde ayarlayacaktır.

Enflasyonda önemli ve kalıcı bir bozulma öngörülmesi halinde para politikası duruşu sıkılaştırılacaktır.

Kaynak: Haber7

Continue Reading

Trending

jackbom sex hikaye