Fiyatları
Donald Trump’tan piyasaları sarsan imza! ‘Ölümcül’ diye isyan ettiler
Beyaz Saray Sözcüsü Karoline Leavitt, ABD Başkanı Donald Trump’ın otomobil endüstrisine yönelik gümrük vergilerini açıklayacağını bildirmişti. Ticaret savaşlarına yeni boyut getirecek otomobil gümrük tarifesi açıklandı.

Beyaz Saray Sözcüsü Karoline Leavitt, düzenlediği basın toplantısında, otomobil endüstrisine yönelik tarifelerin bugün açıklanacağını ifade etmişti. Ve beklenen açıklama geldi. ABD Başkanı Donald Trump, ithal otomobillere yüzde 25 gümrük tarifesi açıkladı.
Trump bugün ABD yerel saatiyle 16.00’da (TSİ 23.00) bir basın toplantısı düzenledi ve otomobil endüstrisine yönelik tarifeleri açıkladı. Trump, hafta başında yapılan kabine toplantısında, çok kısa bir süre içinde otomobillere yönelik tarifeleri açıklayacaklarını ifade etmişti.
TARİFELER KALICI OLACAK
ABD Başkanı Donald Trump, ABD’nin ülkede üretilmeyen tüm otomobillere uygulanan yüzde 2.5 oranındaki gümrük vergisinin %25 olarak uygulanacağını belirtti. Trump ayrıca bu tarifelerin geçici tarife statüsünde değil kalıcı tarifeler olacağını da belirtti. Trump’ın tarifelerine göre eğer ithal edilen aracın parçaları ABD’de üretiliyorsa, parçalar yeni gümrük tarifelerinden muaf olacak.
ALMAN OTOMOBİL ENDÜSTRİSİ DERNEĞİ VDA BAŞKANI HILDEGARD MUELLER: “ABD’de üretilmeyen tüm binek otomobiller ve hafif ticari araçlar için duyurulan %25’lik ek ABD tarifeleri, serbest ve kurallara dayalı ticaret için ölümcül bir sinyaldir… Alman otomotiv endüstrisi, ABD ile AB arasında ikili bir anlaşma konusunda derhal müzakereler yapılmasını talep ediyor… Küresel ekonomi, büyüme, refah, iş hacmi ve tüketici fiyatları için olumsuz sonuçları olan küresel bir ticaret çatışması riski her tarafta yüksektir.”
ABD’DE ÜRETİLEN ARAÇLARIN KREDİYLE ALIMINDA KREDİ FAİZİNİ VERGİDEN DÜŞME DÜZENLEMESİ
Trump, ayrıca krediyle araç almak isteyenler eğer almak istediği araç ABD’de üretildiyse kredi faiz ödemelerinin vergiden düşülebilmesi için de bir düzenlemeye onay almaya çalıştıklarını duyurdu.
Trump, tarifeler konusunda büyük otomotiv üreticileriyle de görüştüğünü belirtirken, Elon Musk’tan tarifeler konusunda hiçbir tavsiye almadığını, Musk’ın da bu konuda hiçbir iltimas istemediğini, yeni tarifelerin Tesla için nötr, hatta olumlu bile olabileceğini söyledi.
Ayrıca yeni gümrük tarifelerinin hafif ticari kamyonlar için de geçerli olacağı duyuruldu.
İlaç ve keresteye de tarifeler geleceği duyurulurken Trump’ın ofisinin yaptığı açıklamada yeni tarifelerin yıllık 100 milyar dolarlık yeni gelir yaratacağını, bunun da ABD’nin borçlarının ödenmesinde ve Amerikalı vergi mükelleflerine vergi indirimleri sağlamak için kullanılacağı açıklandı.
Bir Beyaz Saray yetkilisi ise Reuters’a yaptığı açıklamada, “ABD Kongresi’nin Amerikan arabaları satın alan Amerikalılara vergi indirimi sağlayan teklifimizi kabul etmesini bekliyoruz” dedi. Aynı yetkili ABD’yi yabancı otomotiv parçaları için bir montaj hattı olmaktan çıkarmak ve ülkenin üretim kapasitesini yeniden yüklemek istediklerini söyledi. Hiçbir ülkenin otomobile getirilen gümrük tarifesinden muafiyet almasının mümkün olmadığını belirten yetkili, ABD Gümrük ve Sınır Koruma uygulamalarına uygun olan otomotiv parçalarını belirleme konusunda an itibariyle bir lojistik sorun yaşandığını, buna ilişkin uygulamanın daha sonra açıklanacağını ifade etti.
Bu otomotiv endüstrisi uzmanlarının, otomobil fiyatlarının artmasına ve üretimi engellemesine neden olacağını düşündüğü bir hamle.
ULUSAL DIŞ TİCARET KONSEYİ BAŞKAN YARDIMCISI TIFFANY SMITH: “Otomobil ithalatına gümrük vergisi koymak, başarısı için entegre uluslararası tedarik zincirlerine ve pazarlara bağımlı bir endüstrinin rekabet gücüne ve ihracat hazırlığına zarar verme riski taşıyor. Yönetimi, ABD otomotiv endüstrisinin rekabet gücüne odaklanmaya ve ABD’de ihracat için araç üreten otomotiv şirketleri için pazar açma fırsatlarına öncelik vermeye çağırıyoruz.”
YÜZDE 25’LİK TARİFEDEN İLK VERGİLER 3 NİSAN’DA TOPLANMAYA BAŞLAYACAK
Tarifeleri, vadettiği vergi kesintilerini telafi etmek ve uzun süredir gerileyen ABD sanayi tabanını canlandırmak için gelir elde etme aracı olarak gören Trump, yeni ithalat vergilerinin 2 Nisan’da yürürlüğe gireceğini söyledi. Bu tarih, ABD ticaret açığının büyük kısmından sorumlu görülen ülkelere yönelik misilleme tarifeleri duyurmayı planladığı tarih. Yeni otomobil tarifelerinin toplanması 3 Nisan’da başlayacak. Otomobil parçalarının ithalatında yeni gümrük uygulaması ise 1 aylık gecikmeyle uygulanacak. Bunun sebebi olarak ise Beyaz Saray tarafında yapılan açıklamada, ABD Gümrük ve Sınır Koruma uygulamalarına uygunluğun belirlenebilmesi konusunda yaşanan lojistik bir problem gösterildi. Bu nedenle ithal otomobil parçaları 3 Mayıs’a kadar eski tarifeyle ithal edilebilecek.
İŞÇİ SENDİKALARI MUTLU
Big Three Detroit otomobil üreticilerindeki fabrika işçilerini temsil eden United Auto Workers sendikası Trump’ın eylemini övdü.
UAW Başkanı Shawn Fain yaptığı açıklamada, “Bu tarifelerle, birkaç ay içinde, az kullanılan bir dizi otomotiv fabrikasına ek vardiyalar veya hatlar eklenerek, otomotivde binlerce iyi maaşlı mavi yakalı iş fırsatı, Amerika Birleşik Devletleri genelindeki işçi sınıfı topluluklarına geri getirilebilir.” dedi.
BİRLEŞİK OTOMOBİL İŞÇİLERİ SENDİKASI BAŞKANI SHAWN FAIN: “On yıllardır işçi sınıfı topluluklarını harap eden serbest ticaret felaketini sona erdirmek için harekete geçen Trump yönetimini alkışlıyoruz… Bu tarifeler, ülke çapındaki otomobil işçileri ve mavi yakalı topluluklar için doğru yönde atılmış büyük bir adımdır ve şimdi ABD’ye iyi sendikal işleri geri getirmek Büyük Üçlü’den Volkswagen’e ve ötesine kadar otomobil üreticilerinin elindedir.”
OTOMOBİL FİYATLARI BİNLERCE DOLAR ARTABİLİR
ABD, 2024’te 220 milyar dolar değerinde binek otomobiller de dahil olmak üzere 474 milyar dolar değerinde otomotiv ürünü ithal etti. ABD’nin en büyük tedarikçileri arasında Meksika, Japonya, Güney Kore, Kanada ve Almanya gibi yakın müttefikleri yer aldı.
Otomotiv Araştırma Merkezi’ne göre gümrük vergileri ayrıca tüketiciler için otomobil maliyetlerini binlerce dolar artırabilir, yeni araç satışlarını etkileyebilir ve iş kayıplarına yol açabilir. Çünkü ABD otomotiv endüstrisi ithal parçalara büyük ölçüde bağımlı.
Otomotiv hizmetleri sağlayıcısı Cox Automotive, yeni gümrük vergisi duyurusundan önce ABD yapımı bir aracın maliyetine 3.000 dolar, Kanada veya Meksika’da muafiyetsiz bir araç içinse 6.000 dolar ekleneceğini tahmin etmişti.
Gümrük vergileri yürürlüğe girerse, Cox Nisan ortasına kadar Kuzey Amerika’daki araç üretiminin “neredeyse tamamında” aksama olacağını ve bunun da günde 20 bin daha az araç üretilmesine veya üretimde yaklaşık %30’luk bir düşüşe yol açacağını tahmin ediyor.
2 Nisan’da yapılacak duyuruyla ilgili olarak Trump, önlemlerin uygulamaya söz verdiği birebir vergiler olmayabileceğini belirtti.
Trump “Çok müsamahakâr davranacağız. Bence insanlar çok şaşıracak. Birçok durumda, bize onlarca yıldır uyguladıkları tarifeden daha düşük olacak.”
AUTOFORECAST ÇÖZÜMLERİ ANALİSTİ SAM FIORANI: “Açıkça kazananlar ve kaybedenler olacak… Kanada ve Meksika’daki fabrikalara yüz milyonlarca ve milyarlarca dolar yatırım yapan şirketlerin kârlarının önümüzdeki birkaç çeyrekte, hatta birkaç yılda önemli ölçüde düşmesi muhtemel. Satış ve üretim tahminlerimizi ayarlamayı düşünüyoruz, çünkü bu her şeyi kaosa sürükleyecek.”
AB/VON DER LEYEN: TRUMP’IN AÇIKLAYACAĞI DİĞER TARİFELERLE BİRLİKTE DEĞERLENDİRECEĞİZ
Öte yandan Trump’ın açıklamalarına ilk tepki Avrupa Komisyonu Başkanı Von Der Leyen’den geldi. Von Der Leyen, ABD’nin gümrük tarifelerine yönelik açıklamalarından derin üzüntü duyduğunu açıkladı. Leyen, “Şimdi bu duyuruyu, ABD’nin önümüzdeki günlerde alacağı diğer önlemlerle birlikte değerlendireceğiz. Avrupa Birliği, ekonomik çıkarlarını güvence altına alacak müzakere edilmiş çözümler aramaktan vazgeçmeyecek” diyerek misillemeler konusunda daha güvercin açıklamalar yaptı.
Leyen açıklamasında, “Daha önce de söylediğim gibi, gümrük vergileri ABD’de ve Avrupa Birliği’nde işletmeler için kötü, tüketiciler için daha da kötüdür. Büyük bir ticaret gücü ve 27 üye devletten oluşan güçlü bir topluluk olarak, Avrupa Birliği genelindeki çalışanlarımızı, işletmelerimizi ve tüketicilerimizi birlikte koruyacağız.” dedi.
EDMUNDS ANALİSTİ JESSICA CALDWELL: “Birçok araç parçası küresel pazarlardan tedarik ediliyor, bu da araç sahipleri için onarım maliyetlerini ve bayiler için yenileme maliyetlerini artıracaktır. Yeni parçaların karıştığı herhangi bir kazada maliyetler artacağından sigorta primleri de muhtemelen artacaktır.”
CARNEY: TARİFELER KANADALI İŞÇİLERE DOĞRUDAN BİR SALDIRI
Kanada Başbakanı Mark Carney, ABD Başkanı Donald Trump’ın Çarşamba günü duyurduğu yeni otomobil tarifelerinin Kanadalı işçilere doğrudan bir saldırı olduğunu söyledi.
Ontario, Kitchener’da gazetecilere konuşan Carney, Perşembe günü kabine bakanlarıyla ticaret seçeneklerini görüşmek üzere üst düzey bir toplantı düzenleyeceğini ve federal hükümetin etkilenen şirketlerin ihtiyaç duymaları halinde likiditeye başvurmaları için büyük bir tesis kurduğunu söyledi.
ONTARIO BAŞBAKANI DOUG FORD: “Başkan Trump yine aynı şeyi yapıyor. Arabalara ve hafif kamyonlara uyguladığı %25’lik tarifeler, çalışkan Amerikan ailelerinin maliyetlerini artırmaktan başka bir işe yaramayacak. Başkan daha fazla kaos ve belirsizlik yarattığı için ABD pazarları zaten düşüşte. Amerikalıların işlerini riske atıyor. Başbakan Carney ile görüştüm. Kanada’nın sağlam, güçlü ve birleşik durması gerektiği konusunda hemfikiriz. Federal hükümetin asla geri adım atmayacağımızı göstermek için misilleme tarifeleri hazırlamasını tamamen destekliyorum.”
JAPONYA TEK TİP VERGİ KONUSUNDA ŞAŞKIN
Japonya Başbakanı Shigeru Ishiba Perşembe günü Tokyo’nun Washington’ın otomobil ithalatına %25 gümrük vergisi koyma kararıyla başa çıkmak için “tüm seçenekleri masaya koyacağını” söyledi.
Shigeru Ishiba şunları söyledi:
“Japonya, Amerika Birleşik Devletleri’ne önemli miktarda yatırım yapıyor. Ayrıca istihdam yaratıyor. Japonya, Amerika Birleşik Devletleri’ne en fazla yatırım yapan ülke, bu yüzden (Washington’ın) tüm ülkelere tek tip gümrük vergileri uygulamasının mantıklı olup olmadığını merak ediyoruz”
OTOMOBİL HİSSELERİ DÜŞÜYOR
Trump’ın hızla artan tarife tehditleri ve ara sıra yaptığı geri dönüşler nedeniyle zaten belirsizlikten sarsılmış olan küresel otomotiv endüstrisinde tarifelerin şok dalgaları yaratacağı endişeleriyle ilgili basın toplantısı haberiyle ABD borsalarında otomobil üreticilerinin hisseleri düştü.
ABD borsası da son ayın büyük bölümünde yatırımcıları rahatsız eden tarifelerle ilgili endişeler nedeniyle düşüşle kapandı. Gösterge S&P 500 Endeksi basın toplantısı öncesinde yüzde 1.1 düştü ve Mart ayında şu ana kadar %4’ten fazla düşüşle neredeyse bir yılın en kötü aylık performansını gösterdi.
General Motors hisseleri piyasa sonrası işlemlerde %8 düştü. Ford hisseleri ve Chrysler’in ana şirketi Stellantis’in ABD’de işlem gören hisseleri yaklaşık %4,5 geriledi. Asya’da Toyota Motor, Honda Motor ve Hyundai Motor hisseleri yaklaşık %3 değer kaybetti.
ABD’de sattığı tüm araçları ABD’de üreten ancak bazı ithal parçalar içeren Tesla hisseleri ise %1,3 düşüşle sınırlı bir tepki verdi.
Henüz bu şirketlerin hiçbirinden gelişmelere ilişkin açıklama gelmiş değil.
GlobalData araştırma şirketine göre, geçen yıl ABD’de satılan tüm otomobillerin neredeyse yarısı ithal edildi.
ASYALI OTOMOBİL ÜRETİCİLERİNİ DE VURDU
Açıklamanın ardından Asyalı otomobil üreticilerinin hisselerinde sert düşüşler yaşandı.
Japonya merkezli otomotiv devleri Toyota ve Honda sırasıyla yüzde 3,69 ve yüzde 2,91 değer kaybederken, Meksika’da iki fabrikası bulunan Nissan yüzde 2,92 düşüş yaşadı. Mazda Motor yüzde 6’yı aşan bir kayıpla en çok etkilenen şirketlerden biri olurken, Mitsubishi Motor hisseleri de yüzde 4,9 oranında geriledi.
Güney Koreli üretici Kia Motors’un, Meksika’daki üretim tesisine rağmen yüzde 2,76 değer kaybettiği görülürken, Çinli otomotiv şirketlerinden Nio yüzde 3,94, Xpeng ise yüzde 1,97 düşüş yaşadı.
Honda, Hyundai, Toyota ve Volkswagen gibi büyük yabancı otomobil üreticilerini temsil eden bir grup olan Autos Drive America: “Bugün uygulanan tarifelerin ABD’de otomobil üretmeyi ve satmayı daha pahalı hale getirecek. Sonuçta daha yüksek fiyatlara, tüketiciler için daha az seçeneğe ve ABD’de daha az üretime yol açacak”
Kuzey Amerika’daki otomobil üreticileri 1994’ten beri büyük ölçüde serbest ticaret statüsünden faydalanıyor. Trump’ın 2020 ABD-Meksika-Kanada Anlaşması (USMCA), bölgesel otomobil parçası üretimini artırmak için tasarlanmış yeni kurallar getirdi.
Mart ayı başında Meksika ve Kanada’ya %25 gümrük vergisi uygulamaya başladıktan sonra Trump, USMCA şartlarına uygun olarak üretilen araçlar için bir aylık erteleme geridi ve bu da Amerikan şirketlerine fayda sağladı.
Fakat yeni kurallar bu ertelemeyi uzatmıyor.
İNGİLTERE MOTOR ÜRETİCİLERİ VE TÜCCARLARI DERNEĞİ CEO’SU MIKE HAWES: “Başkan Trump’ın bugün yaptığı açıklama şaşırtıcı değil ancak yine de, muhtemel olduğu üzere, İngiltere yapımı otomobillere ek tarifeler uygulanacaksa hayal kırıklığı yaratıyor… Ek tarifeler koymak yerine, karşılıklı olarak faydalı bir ilişkinin parçası olarak hem İngiliz hem de Amerikan üreticileri için fırsatların nasıl yaratılabileceğini araştırmalıyız.”
Otomobil ticaretini ve tedarik zincirlerini alt üst edecek planın ayrıntılarıyla ilgili şu ana kadar bilinenler şunlar:
ABD’DE MONTAJLANMAMIŞ TÜM ARAÇLARA %25 VERGİ
Trump, 3 Nisan’da 00:01’den itibaren bitmiş araç ithalatına önceki vergilere ek olarak %25’lik bir vergi uygulayacak. ABD’nin otomotiv ithalatları için uyguladığı temel tarife oranı %2,5.
Vergiler, Kanada, Meksika ve Güney Kore dahil olmak üzere ABD ile serbest ticaret anlaşması olan ülkelerde üretilen otomobil ve kamyonlara uygulanacak. Japonya ve Avrupa Birliği otomobil üreticileri Almanya ve İtalya ile İngiltere de ağır darbe alacak.
Ticaret ve otomotiv uzmanları, tek taraflı tarifelerin ABD-Meksika-Kanada Ticaret Anlaşması’nı ve ABD-Güney Kore Serbest Ticaret Anlaşması’nı (KORUS) ihlal edeceğini söylüyor.
OTOMOTİV PARÇALARINA YÜZDE 25 EK VERGİ GECİKMELİ DEVREYE GİRECEK
%25 tarifeler ayrıca “motorlar ve motor parçaları, şanzımanlar ve güç aktarma organları parçaları ve elektrikli bileşenler” olarak tanımlanan büyük otomotiv parça ithalatlarına da uygulanacak. Ancak parça vergileri, bir ay sonra başlayabilir, fakat en geç 3 Mayıs’ta devreye girmiş olacak. Bildiride ayrıca Trump’ın bildirisinde açıklanmayan vergilere tabi bileşenler için belirli tarife kodları da yer alacak.
KISMİ USMCA MUAFİYETİ
Plan, USMCA’nın menşe kurallarına uyan araçlar ve parçalar için tarifelerden kısmi muafiyet sağlıyor. Ancak bu yalnızca ABD’de üretilen parçalar için geçerli. Yani Meksika’da üretilen ve %45 ABD içeriğine sahip bir kamyon, değerinin %55’i için yine de %25 tarife ile karşı karşıya kalacak. Aynı kavram, USMCA menşe kurallarına uyan otomobil parçaları için de geçerli olacak – ABD dışında üretilen parça vergilendirilecek. Buna karşılık bir otomobilin parça içeriği seviyelerini belirlemek karmaşık olacak. Ticaret Bakanlığı ve ABD Gümrük ve Sınır Koruma Ajansı, ABD dışındaki içeriklerine tarife uygulamak için bir süreç belirleyene kadar, USMCA’ya uygun otomobil parçaları gümrüksüz kalacak. Süreç için belirtilen bir son tarih yok.
HUKUKİ GEREKÇE:
Trump’ın yeni tarifeleri, 1962 Ticaret Genişletme Yasası’nın 232. Bölümü uyarınca ilk başkanlık döneminde yürütülen otomobil ithalatına yönelik 2019 ulusal güvenlik soruşturmasına dayanıyor. Trump daha önce bu Soğuk Savaş dönemi ticaret yasasını 2018’de çelik ve alüminyum ithalatına %25 tarife uygulamak için kullanmıştı.
Ticaret Bakanlığı, ithal otomobillerin büyüyen pazar payının, ABD’nin endüstriyel temelini ve yerli otomobil üreticilerinin askeri kullanım için gelişmiş teknolojiler geliştirme yeteneğini aşındırarak ABD ulusal güvenliğini olumsuz etkilediğini öne sürdü.
Trump o dönemde tarife uygulamamayı seçti ve bunun yerine bu endişeleri gidermek için ticaret ortaklarıyla müzakereler yapmayı tercih etti.
Ancak Çarşamba günü bu görüşmelerin başarısız olduğu, ithalattan kaynaklanan güvenlik tehdidinin kötüleştiği ve USMCA ve KORUS’taki revizyonların ABD’nin otomotiv ticaretindeki konumunu iyileştirmediği sonucuna vardı.
Kaynak: Haber7
Fiyatları
Yeni dönemin hazinesi o bölgede! Putin talimatı verdi
Rusya Devlet Başkanı Putin, Rus hükümetine, Arktik bölgesinde enerji, turizm ve altyapı yatırımlarının yapılması talimatını verdi. Arktik bölgesi, dünyanın petrol rezervinin yüzde 6’lık, dünya doğalgaz rezervinin de yüzde 25’ine sahip.

Kremlin, Putin’in Arktik bölgesine yönelik yatırımlarla ilgili hükümete verdiği talimatları yayımladı.
Buna göre, “Volhov-Murmansk” doğal gaz boru hattının 2030’a kadar tamamlanması planlandı. Projede hükümetin yanı sıra Rus enerji şirketi Gazprom görevlendirildi.
İKİ NÜKLEER BUZKIRAN GEMİSİNİN “İNŞASINA BAŞLAYIN” TALİMATI
Hükümete, 2026’ya kadar iki nükleer buzkıran gemisinin inşasına başlanması talimatı verilirken, Arktik bölgesinin geliştirilmesi için Rusya Doğrudan Yatırım Fonu ile birlikte bir yatırım fonu kurulması planlanıyor.
Putin, Arktik’te turizm bölgelerine yönelik çalışma yapılması talimatı da verdi. Kuzey Deniz Yolu üzerinden nakliye projelerine ilişkin yabancı şirketlerle çalışmalar da yapılacak.
Arktik bölgesi kıyılarının yaklaşık yarısını kontrol eden Rusya, aynı zamanda bölgedeki petrol ve doğal gaz rezervlerinin önemli oranda sahibi konumunda.
Son yıllarda Kuzey Buz Denizi’ni kaplayan buz tabakasının hissedilir şekilde incelmesiyle bölgedeki gemi faaliyetleri artarken, Rus hükümeti 2030 itibarıyla Kuzey Deniz Yolu üzerinden taşınan kargo hacmini 100 milyon tonun üzerine çıkarmayı hedefliyor.
ARKTİK BÖLGESİNDE YERALTI HAZİNESİ YATIYOR
Arktik bölgesinin potansiyelini araştırmalar sonucu çıkan rakamlar ortaya koyuyor.
Amerika Birleşik Devletleri Jeolojik Araştırma Kurumu’nun (USGS) 2008 tarihli çalışmasına göre, bölgede 90 milyar varil petrol, 48 trilyon metre küp (1,699 trillion cubic feet) doğalgaz ve 44 milyar varil doğalgaz sıvısı olduğu tespit edilmişti.
Bu potansiyel, 2018 yılının kanıtlanmış toplam üretilebilir petrol rezervi olan 1,7 trilyon varile ve 193,5 trilyon metre küp doğalgaz rezervine göre değerlendirildiğinde bölge, dünya petrol rezervinin yüzde 6’lık, dünya doğalgaz rezervinin de yaklaşık yüzde 25’lik kısmına sahip görünüyor.
Kaynak: Haber7
Fiyatları
Başkan Erdoğan’dan önemli açıklama: İstanbul’u modern sağlık tesisleriyle donatıyoruz
İstanbul Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi Açılış Töreni’nde açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “İstanbul’u modern sağlık tesisleriyle donatmaya devam ediyoruz.” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi Açılış Töreni’nde açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarından öne çıkan başlıklar:
Bugün resmi açılışını yapmak üzere bir araya geldiğimiz İstanbul Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim Araştırma Hastanemizin Bahçelievler’e, şehrimize, ülkemize, milletimize hayırlı olmasını diliyorum. Bu güzel eserin İstanbul’umuza kazandırılmasında emeği geçen Sağlık Bakanlığımız başta olmak üzere yüklenici firmamıza, işçilerimize, mimarlarımıza, mühendislerimize yürekten teşekkür ediyorum. Hastanemizde görev yapan tüm sağlık personelimize Cenabı Allah’tan kolaylıklar ve başarılar niyaz ediyorum.
İstanbul’u modern sağlık tesisleriyle donatmaya devam ediyoruz. Biliyorsunuz bundan bir ay önce Bağcılar’da 400 yataklı kadın doğum ve çocuk hastalıkları hastanemizi hizmete almıştık. Böylece Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanemizin yatak kapasitesini 900’e çıkardık. Bugün de bir başka muhteşem ve muazzam sağlık yatırımının resmi açılışını gerçekleştiriyoruz.
Hastanemizin özelliklerinden sizlere kısaca bahsetmek isterim. İstanbul Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim Araştırma Hastanemiz toplam 102 bin 500 metrekare kapalı alana sahip.
Hastanemizde 6’sı yoğun bakım olmak üzere toplam 705 yatak bulunuyor. Bu yatakların 657’si nitelikli yatak sınıfındadır. Hastanemizde 88 poliklinik odamız mevcut. 75’i uzman hekim olmak üzere toplam 160 hekimimiz ve 324 hemşiremiz hastanemizde görev yapıyor. Eğitim Araştırma Hastanesi olan sağlık tesisimizde 3’ü eğitim kliniği olmak üzere toplam 19 klinikte sağlık hizmeti sunulacak. Ayrıca 36 yataklı palyatif bakım ünitesi, engelli spor salonu, GETAT merkezi, robotik rehabilitasyon ünitesi bulunan bu hastanemizde vatandaşlarımız birçok alanda özellikli sağlık hizmeti alacak. Toplam 570 araçlık otoparkıyla her ihtiyacın düşünüldüğü hastanemizin İstanbul’umuza, Bahçelievler’imize hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum.
Bu eserin inşasında emeği geçenleri tekrar tebrik ediyor, burada görev yapan sağlık personelimize muvaffakiyetler temenni ediyorum.
Aziz İstanbullular, sevgili kardeşlerim, hatırlarsanız 2002 yılında iktidar sorumluluğunu üstlenirken ülkemizi dört sütun üzerinde yükselteceğimizin sözünü vermiştik. Bunların da eğitim, sağlık, güvenlik ve adalet olduğunu ifade etmiştik. Bugün şöyle geriye dönüp baktığımızda milletimize verdiğimiz sözleri tutmuş olmanın bahtiyarlığını yaşıyoruz.
Sadece bu alanlarda değil, bir başlıkta Türkiye’yi hayal dahi edilemeyecek seviyelere getirdik. Sağlık bizden önce milletimizin en fazla şikayet ettiği alanlardan biriydi. Hatırlayın. Gerek Sosyal Güvenlik Sistemi, gerek altyapı, gerek donanım noktasında sağlık sistemimiz adeta dökülüyordu. Sorunlar yumağı içinde kaybolmuş, sağlık hizmetinin her iki tarafını da bizar eden, bıktıran, bunaltan, karmaşık bir sistem vardı. Ne demek istediğimi yaşı özellikle 35-40’ın üzerinde olan vatandaşlarım gayet iyi bilir. Doktorunu bulmanın ayrı, ilacını temin etmenin ayrı dert olduğu o günleri iliklerine kadar yaşamış bir kardeşinizim. Bu mağduriyeti tıpkı benim gibi Türkiye’de hemen her vatandaşım gayet iyi bilir.
Sağlam girenin bile hasta çıktığı o yapıyı reforme etmek, kimi yerlerde kökten değiştirmek için gerçekten çok mücadele ettik. Türkiye bugün bırakın hastanelerde sunulan hizmetleri, 2 milyon 840 binin üzerinde vatandaşına evde sağlık hizmeti verebilen bir ülke haline geldi. Hekim ve hemşire sayısından MR, tomografi, diyaliz gibi ultrasonografi gibi kritik araç gereçlere kadar her alanda çok büyük artışlara imza attık.
Bakınız şurası da çok önemli. Eskiden bizim vatandaşlarımız yurt dışına sağlık hizmeti almaya gidiyordu. Şimdi ise yurt dışından, hatta dünyanın en zengin ülkelerinden milyonlarca kişi sağlık hizmeti almak için Türkiye’ye geliyor, Çam Sakura’ya geliyor.
Sağlıkta kurduğumuz sistem dünyanın pek çok ülkesi tarafından örnek alınıyor. Özellikle belli alanlarda Türkiye küresel bir destinasyona dönüştü. Sağlık turizmi ülkemizin dünyada öne çıktığı alanlardan biri oldu. Hele hele burası. Zira fizik tedavi imkanlarının en üst seviyede olduğu bu merkez inanıyorum ki dünyanın birçok ülkesinden hastaların geldiği yer olacak.
Türkiye sadece modern sağlık altyapısıyla değil, dünyanın en kapsamlı ve en düşük maliyetli genel sağlık sigortasıyla da takdir topluyor. İşsizinden öğrencisine kadar herkes bu sistemin kapsam alanı içine girdi. Sağlıkta daha burada sayamacağımız nice gelişmenin en büyük şahidi bizatihi milletimizin ta kendisidir.
Aynı durum İstanbul’umuz için de geçerlidir. Şehrimizin yatak kapasitesini 19 bin 715’ten aldık, %56 artırarak 30 bin 726’ya yükselttik. Özel ve üniversite hastanelerini dahil ettiğimizde toplam yatak kapasitemiz 45 bin 481’e çıkıyor. Kamu olarak yıl sonuna toplam 10 bin 582 yatağı daha inşallah İstanbulluların istifadesine sunacağız. Planlama aşamasında ise 16 bin yatak kapasiteli 23 sağlık tesisimiz var. Bunları inşallah süratle İstanbullu kardeşlerimizin emrine vereceğiz.
Bir diğer başarımız da birinci basamak sağlık hizmetlerinde. 2002’de İstanbul’da 217 sağlık ocağı bulunuyordu. Bu sağlık ocaklarında ise yalnızca 762 hekim çalışıyordu.
Bugün İstanbul genelinde 1147 aile sağlığı merkezimiz var. Buralarda çalışan aile hekimi sayımız ise 4 bin 264’e ulaştı. İstanbul genelindeki kamu uzman hekim mevcudumuz ise son 22 yılda 4 bin 141’den 9 bin 506’ya çıktı. Kamuda çalışan hemşire sayısı ise aynı şekilde 7 bin 104’ten 25 bin 570’e ulaştı.
Sağlık hizmetlerinin her boyutunda 22 sene öncesine kıyasla gerçekten büyük mesafe katettik. Bunu da çoğu zaman şehir hastanelerimiz gibi sağlık yatırımlarını israf olarak gören müzmin muhalif zihniyete rağmen başardık. Sağlık tesislerinin yollarını yapmaktan aciz anlayışa, bu kadar hizmeti, yatırımı, eseri, tesisi milletimizin emrine amade kıldık.
İşte bugün burada Kanuni Sultan Süleyman’ın o güzel ifadesiyle konuşuyorum. “Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.” Yani bir sağlıklı nefese devleti ne yapıyor? Feda ediyor. Böyle bir anlayıştan buraya geldik. Böyle bir şuur. Dünyanın en büyük mutluluğunu işte biz bununla yaşadık. Bununla yaşıyoruz ve yaşamaya da devam edeceğiz. İnşallah attığımız bu adımlarla İstanbul’umuzda ve tüm Türkiye’de sağlık hizmetlerinin kapasitesini ve kalitesini yükseltmeye devam edeceğiz.
Kaynak: Haber7
Fiyatları
Yeni müjde geliyor! Başkan Erdoğan duyuracak
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Göktepe-3 kuyusunda görev yapan sondaj gemisi Abdulhamid Han’ı ziyaret etti. Bayraktar, yeni gelecek müjdenin Başkan Erdoğan tarafından millete duyurulacağının mesajını verdi.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, farklı partilerden 40 milletvekili ve Şırnaklı gençlerin katılımı ile Gabar’daki petrol kuyularının başında program düzenlenecek.
Şehit Aybüke Yalçın Sahası’nda 54 nolu kulede 50 metrelik Türk bayrağı açılarak yürüyüş gerçekleştirilecek. Heyet ilk petrol üretiminin gerçekleştirildiği Şehit Aybüke Yalçın 1 nolu kuyuyu ziyaret edecek ve vana açıp petrol akışını yerinde görecek.
“Terörsüz Türkiye” dönemine geçilmesi ile bölgede yaşanabilecek ekonomik kalkınmanın en önemli örneklerinden olan Gabar petrolünde bugün rekora koşuluyor. 100’ün üzerine kuyuda günlük yaklaşık 81 bin varil petrol üretiliyor. Üretimin yakın zamanda 100 bin varile çıkarılması hedefleniyor.
HEDEF 100 BİN VARİLE ÇIKMAK
Bakan Bayraktar, daha önce yaptığı açıklamada Gabar’da yapılan petrol keşfinin önemini, “Geçmişte terör neyden besleniyordu? İnsanların ümidi, hayali yoktu. Gençler dağlara çıkıyordu. Şimdi o gençler petrol üretiminde çalışıyorlar” sözleriyle özetlemişti.
Geçtiğimiz günlerde bir televizyon programında konuşan Bayraktar, bölgede yeni kuyularda da aramaların sürdüğü müjdesini verirken, “Şırnak, özellikle Gabar’ın kuzeybatı bölümlerinde yeni aradığımız sahalar var. Yaklaşık 14 farklı aslında bölge tespit ettik. Bu alanlarda da biz şu anda arama faaliyetleri yapıyoruz, yani yeni keşifler, yeni rezervler sisteme ilave etmek için yoğun bir çabanın içerisindeyiz. Bütün bunlardan netice alabiliriz. “
“Bu aldığımız neticelerle de bu üretimi inşallah 100 bin varillerin de üzerine çıkarma potansiyeli var. Ama Gabar çok büyük bir anlam taşımaya başladı bizler için şu anda özellikle bu terörsüz Türkiye ile alakalı. Terörsüz Türkiye ile ülkemizin birçok yerinde ve birçok konusundaki potansiyel böylece hayata geçecek ve hakikaten çok daha büyük ve güçlü bir ülke haline geleceğiz” dedi.
MÜJDEYİ BAŞKAN ERDOĞAN AÇIKLAYACAK
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Karadeniz’deki Göktepe-3 kuyusunda görev yapan derin deniz sondaj gemisi Abdulhamid Han’ı da ziyaret etti.
Çalışmalar hakkında bilgi alan Bayraktar, bölgede sondajın 27 Mart’ta başladığını belirtti. Bayraktar, “Abdulhamid Han, 19 Mayıs’ta görevini tamamlamış olacak. Birkaç güne kadar nihai testler bitecek. Bu sahayla alakalı neticeyi inşallah Cumhurbaşkanımız aracılığıyla milletimize ulaştırmış olacağız” diye konuştu.
Kaynak: Haber7
-
Sağlık1 yıl ago
Ursactive Kullananların Yorumları – Karaciğer Hastası Olanlar!
-
Fiyatları1 yıl ago
En İyi Nargile Tütünleri – Nargile Tütün Markaları – En İyi Aromalar!
-
Fiyatları1 yıl ago
Kediye Çip Taktırmak Fiyatı 2024 – Tarım Bakanlığı
-
Maaşları1 yıl ago
TRT Çalışanlarının Maaşları 2023 – TRT Memur Maaşları Güncel!
-
Maaşları1 yıl ago
Banka Müdürü Maaşları ( Ziraat banka Müdürü maaşı )
-
Fiyatları1 yıl ago
Özel Hastane Sistoskopi Ücreti – Özel Hastane Muayene Ücreti
-
Sağlık1 yıl ago
Tetradox Kullanırken İlişkiye Girilirmi – Tetradox Yan Etkileri
-
Fiyatları1 yıl ago
Irak Zaho Telefon Fiyatları 2024