Fiyatları

Coca-Cola Türkiye satış gelirini açıkladı

Coca-Cola İçecek (CCI), 2024’e ait finansal sonuçlarını açıkladı.

Published

on

Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Coca-Cola İçecek, 2024’te makroekonomik zorluklar, global değişimler ve süratle dönüşen iş dinamiklerinin etkilediği güçlü bir faaliyet ortamında gücünü muhafazayı başardı.

CCI’ın net satış geliri, enflasyon muhasebesi uygulaması sonrası bir evvelki yıla nazaran yüzde 5,6 oranında azalırken son çeyrekte yıllık bazda yüzde 7,3 oranında artan satış hacmi yılın geri kalanındaki performansı dengeledi.

Enflasyon muhasebesi uygulanan bilgilere nazaran Türkiye’de net satış gelirinde yüzde 7,5 oranında gerileme yaşandı ve Türkiye’nin enflasyon muhasebesi hariç net satış geliri yüzde 48,6 artış gösterdi.

Geçen yıl şirketin toplam satış hacmi bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran yüzde 2,2 gerileyerek 1,5 milyar ünite kasa oldu. 2024’te Türkiye’deki hacim artışı ise 2023’e nazaran yüzde 0,1 düzeyinde gerçekleşti.

Günlük saha uygulamaları, eserlerin kullanıcılar için erişilebilir olmasını sağlama ve kaliteli portföye yük verilerek, dördüncü çeyrekte 18,4’lük büyümeyle satış hacminde güzelleşme elde edildi.

2 YENİ FABRİKA DAHA AÇACAK

CCI, 2024’de The Coca-Cola Company’den devraldığı Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited ile Bangladeş pazarına giriş yaparak toplamda 600 milyonluk nüfusa içecek yelpazesi sunmaya başladı. Ayrıyeten, Özbekistan’daki dördüncü, Kazakistan’daki üçüncü fabrikasını devreye alarak, Tarihi İpek Yolu üzerindeki varlığını daha da güçlendirdi.

Şirket, talepten evvel yatırım yapma prensibi ve pazarlarının uzun vadeli potansiyeline olan inancı doğrultusunda, bu yıl faaliyete geçmek üzere Azerbaycan’ın İsmayıllı kentiyle Irak’ın başşehri Bağdat’ta iki yeni fabrika açmayı planlıyor.

Coca-Cola İçecek Üst Yöneticisi (CEO) Karim Yahi, geçen yıl güçlü bir faaliyet ortamında yol aldıklarını belirterek, “Ekiplerimizin saha yetkinlikleri, kaliteli portföy karmamız ve işletme modelimizin dayanıklılığı sayesinde dayanıklılığımız bir defa daha kanıtlandı. Dünya standartlarındaki günlük operasyonlarımızı sürdürerek, uzun vadeli stratejik gayelerimiz doğrultusunda, tüm paydaşlarımız için bedel yaratmaya devam ettik.” açıklamasında bulundu.

Yahi, “Talepten evvel yatırım konusundaki kararlılığımızı, 2024 prestijiyle toplam 12,5 milyar lira yatırım yaparak koruduk. Bu yatırımın yaklaşık dörtte biri, Türkiye operasyonlarımızda gerçekleşti.” tabirini kullandı.

Bu yıla ait görüşlerini de açıklayan Yahi, şunları kaydetti:

“Geleceğe bakarken iyimserliğimizi koruyor lakin yeniden de temkinli davranıyoruz. Ekonomik ve jeopolitik zorluklar devam etse de bunları çeviklik, disiplin ve durmaksızın büyüme odağımız ile yönetme yeteneğimize güveniyoruz. Stratejimiz net, temellerimiz güçlü ve geleceğe yönelik vizyonumuz parlak. 2025’te de uzun vadede kaliteli büyüme odağımıza sadık kalacağız. 2024’ten öğrendiklerimizle, hacim büyümesi yaratmak için denetim edebildiklerimize odaklanmaya devam edeceğiz. Bu nedenle disiplinli günlük saha uygulamalarına, eserlerimizin pazarlarımızdaki tüketiciler için satın alınabilir olmasını sağlamaya ve kaliteli portföy karmasına odaklanacağız.”

Kaynak: Haber7

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Trending

Exit mobile version