Fiyatları
Bakan Uraloğlu, duyurdu! ’69 kilometrelik çizginin tamamı hizmete alınacak’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı’na ait, “69 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Projesi’nin de tamamı hizmete alınmış olacak.” dedi.

Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı Şantiyesi’nde düzenlenen iftar programında, hatta çalışanlarla bir ortaya geldi.
Ramazan ayının bu bereketli sofrasında çalışanlarla bir ortada olmaktan büyük memnuniyet duyduğunu belirten Uraloğlu, ramazanın yalnızca aç ve susuz kalmak olmadığını, tıpkı vakitte gönülleri de arındırmak, birlik ve beraberliği pekiştirmek olduğunu lisana getirdi.
Uraloğlu, Türkiye’nin ulaşım ve irtibat altyapısını inşa eden yatırımcı bir Bakanlığın mensupları ve çok büyük bir ailesi olduklarını belirterek, “Sizlerle birlikte de İstanbul’u Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip kentlerinden biri yapmak için bir baştan öteki başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz.” dedi.
Dünyanın en özgün ve saygın kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirdiklerini tabir eden Uraloğlu, “Hatırlayacağınız üzere şu anda sizlerle bir ortaya geldiğimiz Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’mızın 14 kilometre uzunluğundaki Arnavutköy-İstanbul Havalimanı bölümünü de geçen yıl mart ayı içinde hizmete açmış, böylelikle İstanbul genelinde inşa ederek hizmete sunduğumuz sınır uzunluğunu da 161,8 kilometreye çıkarmıştık.” diye konuştu.
“HATTIN YALNIZCA BU 14 KİLOMETRELİK BÖLÜMÜYLE YAKLAŞIK 2,9 MİLYON YOLCU TAŞIDIK”
Bakan Uraloğlu, şu anda Halkalı-İstanbul Havalimanı Sınırı’nın Halkalı-Arnavutköy Kesiti ve Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metrosu’nda imal çalışmalarına devam ettiklerini belirtti.
31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun 7 istasyondan oluştuğunu söyleyen Uraloğlu, şöyle devam etti:
“Arnavutköy-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe ile bütünleşik olarak, İstanbul Havalimanı’nda süratli trenle Kağıthane istasyonunda; Mahmutbey-Mecidiyeköy-Kabataş Metro Sınırı, Gayrettepe istasyonunda da Yenikapı-Hacıosman Metrosu ve Metrobüs ile entegrasyon sağladık.
Bu entegrasyonlar sayesinde Arnavutköy-İstanbul Havalimanı ortasını 8 dakikada, Arnavutköy-Göktürk ortasını 20 dakikada, Arnavutköy-Kağıthane ortasını 32 dakikada, Arnavutköy-Gayrettepe ortasını 41 dakikada, Arnavutköy- Beşiktaş ortasını ise 44 dakikada katederek metro konforuyla süratli ve inançlı bir formda sağlamış olduk. 19 Mart 2024’ten yani açılıştan günümüze kadar da sınırın yalnızca bu 14 km’lik kesiti ile yaklaşık 2,9 milyon yolcu taşıdık.”
“SERVİS İSTASYONLARINDAKİ ÇALIŞMALARDA BETONARME İMALATLARININ YÜZDE 99,9’UNU TAMAMLADIK”
Bakan Uraloğlu, projenin ana sınır tünellerinde, 6,60 metre çapında 8 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metrelik tünel kazılarını bitirdiklerini lisana getirdi.
Tünel kaplama betonu imalatlarında yüzde 99 ilerleme sağladıklarını söz eden Uraloğlu, “İstasyonlarda, makas yapılarında ve servis istasyonlarındaki inşaat çalışmalarında betonarme imalatlarının yüzde 99,9’unu tamamladık. Yani bitirmek üzereyiz. İstasyonların ince inşaat işlerinde yüzde 85 ilerleme katettik. Sınır tünellerinde ise çizgi üstyapısı demir yolu imalatlarını yüzde 99 oranında tamamladık. Elektromekanik işlerindeki çalışmalarda ise yüzde 80 oranında ilerleme sağladık.” dedi.
Uraloğlu, “Aslında biz bu kısmı de bitirdiğimizde Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Projesi ismi altında, tamamı yer altında olan metro sınıfında dünyanın da en uzun metro çizgilerinden biri olacak 69 kilometrelik bir ring çizgisini tamamlamış olacağız.” diye konuştu.
Şu anda üretimleri devam eden Fenertepe, Kayaşehir, Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonlarında ince işler, peyzaj çalışmaları ve elektromekanik imalatların devam ettiğini lisana getiren Uraloğlu, “Bu entegrasyonlar sayesinde de Halkalı-İstanbul Havalimanı ortasını 30 dakikada, Halkalı-Göktürk ortasını 43 dakikada, Halkalı-Kağıthane ortasını 54 dakikada, Halkalı-Gayrettepe ortasını 57 dakikada, Küçükçekmece-Kemerburgaz ortasını 50 dakikada, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane ortasını ise 48 dakikada katetmeye başlayacağız.” sözünü kullandı.
“HATTIMIZI 2025 YILI SONUNDA HİZMETE AÇMAYI HEDEFLİYORUZ”
Uraloğlu, 2025 yılının ortalarında tüm inşaat çalışmalarını bitirmeyi planladıklarını belirterek şunları kaydetti:
“Yıl sonuna kadar da çizgi üstünde çalışacak metro araçlarımızın test ve devreye alma süreçlerini de tamamlayarak çizgimizi 2025 yılı sonunda hizmete açmayı hedefliyoruz. Böylelikle 69 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Projesi’nin de tamamı hizmete alınmış olacak. Her biriniz, bu kentin ve bu ülkenin kalkınmasına omuz veren kahramanlarsınız. Çalıştığınız Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro sınırı aslında yalnızca bir ulaşım projesi değil, birebir vakitte bir medeniyet projesidir. Sizler, yalnızca bir metro sınırı inşa etmiyorsunuz, tıpkı vakitte bir milletin geleceğini de inşa ediyorsunuz. Sizlerin elleriyle şekillenen bu çizgi, geleceğe bırakacağımız en değerli miraslardan biri olacaktır.”
Kaynak: Haber7
Fiyatları
Adana’da turfanda patateste hasat mesaisi başladı
Türkiye’nin kıymetli ziraî üretim merkezlerinden Adana’da erkenci patates hasadı başladı.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün açıklamasına nazaran, geçen yıl 78 bin dekarlık alandan 318 bin ton rekolte elde edilen Adana’daki tarlalarda hasatla toplanan patatesler, kamyonlara yüklenerek farklı kentlere gönderildi.
İl Tarım ve Orman Müdürü Mehmet Nuri Kökçüoğlu, Yüreğir ilçesi Esenler Mahallesi’nde hasadın başladığı patates tarlasında incelemelerde bulundu, üretici ve tarım emekçileriyle sohbet etti.
Kökçüoğlu, kentte şubatta meydana gelen zirai don nedeniyle patates yetiştirilen tarlalarda hasadın yaklaşık 25 gün geciktiğini bildirdi.
Zirai don sonrası çiftçilerin gerekli bakımları yapmasının sonucunu bugün tarlalarda görmenin memnunluğunu yaşadıklarını belirten Kökçüoğlu, şöyle devam etti:
“Don afetinde patateste yüzde 20 hasar tespitimiz vardı ama bunu bugün tarlada yüzde 10-15 düzeyinde görmek bizi açıkçası keyifli etti. Vilayetimizde ziraî üretim planlaması kapsamında patates üretimi yapıyoruz. Bu yıl 70 bin dekar alanda patates üretmeyi hedeflemiştik. Yaptığımız saha çalışmasında da bu kadar bir alanda patates üretildiğini görüyoruz. Ülkemizin muhtaçlığı olan patatesi turfanda olarak Adana’dan, daha sonra da başka vilayetlerimizden yaparak meselesiz bir formda gereğince üreteceğimize inanıyorum. Çiftçilerimiz üretiyor, ülke iktisadına katkı vermeye devam ediyor.”
Kökçüoğlu, dönemin üreticiler için iyi ve bereketli olmasını temenni etti.
Üretici Muzaffer Turgut da zirai don sebebiyle hasadın gecikmesine karşın patateste randımanın güzel olduğunu kaydetti.
Kaynak: Haber7
Fiyatları
İstanbul’da 10 evden 4’ünün deprem sigortası yok
Marmara Bölgesi’nde en yüksek deprem sigortalılık oranı yüzde 83 ile Yalova’da olurken, İstanbul’un deprem sigortalılık oranının yüzde 62 ile Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu görüldü.

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığından (AFAD) yapılan açıklamada, dün saat 12.49’da Marmara Denizi’nde Silivri açıklarında 6,2 büyüklüğünde meydana gelen depremin, Kuzey Anadolu Fay Zonu’nun Orta Marmara içinden geçen segmenti üzerinde gerçekleştiği belirtildi. Silivri açıklarında meydana gelen depremin ardından çok sayıda artçı sarsıntı kaydedildi.
Depremlerin ardından deprem sigortaları yeniden gündeme geldi. İki yıl önce yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası deprem sigortasına yönelik ilgi artsa da hala ciddi sayıda ev Zorunlu Deprem Sigortası’na sahip değil.
AA muhabirinin Doğal Afet Sigortaları Kurumundan (DASK) edindiği bilgilere göre, İstanbul’da zorunlu deprem sigortalılık oranı yüzde 62 ve yaşayan poliçe sayısı ise yaklaşık 2,6 milyon seviyesinde bulunuyor. Türkiye genelinde sigortalılık oranı yüzde 56 olurken, yüzde 62’lik sigortalılık oranıyla İstanbul Türkiye ortalamasının üzerinde yer alıyor.
İstanbul’daki sigortalılık oranı Türkiye ortalamasının üzerinde kalmasına rağmen hala 10 evden 4’ünün deprem sigortasına sahip olmaması dikkati çekiyor.
Bölgelere bakıldığında ise sigortalılık oranında yüzde 64 ile Marmara Bölgesi ilk sırada yer alırken, en düşük sigortalılık yüzde 45 ile Karadeniz Bölgesi’nde oldu.
DASK verilerine göre Marmara Bölgesinde en yüksek sigortalılık oranına yüzde 83 ile Yalova ulaşılırken, Yalova’yı yüzde 82’yle Sakarya, yüzde 79’la Tekirdağ izledi. En düşük oran ise yüzde 47 ile Bilecik’te kaydedildi.
SİGORTA SAHİPLERİ HASAR İHBARLARINI DASK’A İLETEBİLİR
Vatandaşlar, İstanbul’da dün gerçekleşen depremin ardından hasar gören sigortalı yapılar için DASK’ın “ALO 125” Zorunlu Deprem Sigortası Hattı’nı arayabilir, “www.dask.gov.tr” adresinden ve e-Devlet Kapısı’ndan hasar ihbarlarını kolayca gerçekleştirebilir.
Devletin güvence olarak sunduğu DASK, konutları depreme ve depremin doğrudan neden olduğu yangın, infilak, yer kayması ve tsunami gibi afetlere karşı güvence altına alıyor.
Zorunlu Deprem Sigortası uygulamasının başladığı 27 Eylül 2000’den itibaren gerek kurum gerekse sigorta şirketleri, toplumda sigorta bilincini artırmak amacıyla çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.
Kaynak: Haber7
Fiyatları
Karahan: Enflasyon düşüşü sürüyor ancak riskler canlı
Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, enflasyon düşüşünün devam ettiğini ancak riskler canlı olduğunu belirterek, “Politika faizi, enflasyon görünümüne odaklanarak toplantı bazında ihtiyatlı bir şekilde ayarlanacaktır” dedi.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, ABD’de “Türkiye’de Para Politikası ve Enflasyon Görünümü” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.
Karahan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
Dolarizasyon riskleri kararlı ve sıkı bir politika duruşuyla sınırlandırılmıştır. Para politikası aktarımı son bir yılda önemli ölçüde iyileşmiştir.
Enflasyon düşüşü devam ediyor, ancak riskler canlı.
“MALİYE POLİTİKASI DEZENFLASYONA ÖNEMLİ KATKIDA BULUNACAK”
Sıkı para politikası duruşuna ilişkin kararlılık, iç talepteki ılımlılık, Türk lirasındaki reel değerlenme ve enflasyon beklentilerindeki iyileşme yoluyla dezenflasyon sürecini güçlendiriyor. Bundan sonra, maliye politikasının artan koordinasyonu da bu sürece önemli ölçüde katkıda bulunacaktır.
Sıkı para politikası duruşu, enflasyonda sürdürülebilir bir düşüş yoluyla fiyat istikrarı sağlanana kadar sürdürülecektir.
“PARA POLİTİKASI DEZENFLASYONU GEREKTİREN SIKILIĞI SAĞLAYACAK”
Politika faizi, gerçekleşen ve beklenen enflasyonu ve altta yatan eğilimi dikkate alarak öngörülen dezenflasyon yolunun gerektirdiği sıkılığı sağlayacak şekilde belirlenecektir.
Kurul, politika faizini, enflasyon görünümüne odaklanarak toplantı bazında ihtiyatlı bir şekilde ayarlayacaktır.
Enflasyonda önemli ve kalıcı bir bozulma öngörülmesi halinde para politikası duruşu sıkılaştırılacaktır.
Kaynak: Haber7
-
Sağlık1 yıl ago
Ursactive Kullananların Yorumları – Karaciğer Hastası Olanlar!
-
Fiyatları1 yıl ago
En İyi Nargile Tütünleri – Nargile Tütün Markaları – En İyi Aromalar!
-
Fiyatları1 yıl ago
Kediye Çip Taktırmak Fiyatı 2024 – Tarım Bakanlığı
-
Maaşları1 yıl ago
TRT Çalışanlarının Maaşları 2023 – TRT Memur Maaşları Güncel!
-
Maaşları1 yıl ago
Banka Müdürü Maaşları ( Ziraat banka Müdürü maaşı )
-
Fiyatları1 yıl ago
Özel Hastane Sistoskopi Ücreti – Özel Hastane Muayene Ücreti
-
Sağlık1 yıl ago
Tetradox Kullanırken İlişkiye Girilirmi – Tetradox Yan Etkileri
-
Fiyatları1 yıl ago
Irak Zaho Telefon Fiyatları 2024